top of page
Pekepenn og finger på dokumentet

Salgsbetingelser for
Intuitiv Coaching AS

Salgsbetingelser for Intuitiv Coaching AS


Kjøp fra denne nettsiden er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av tjenester, digitale produkter og varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet med utgangspunkt i anbefalinger fra Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder.

​

1. Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for kjøp av tjenester og digitale produkter fra Intuitiv Coaching AS, organisasjonsnummer 935632609, heretter kalt "selgeren". Ved å gjennomføre et kjøp eller en booking samtykker kunden til disse betingelsene.

​

2. Partene

Selger: Intuitiv Coaching AS, Gamleveien 195F, 1474 Lørenskog, e-post: berit.hoef@gmail.com, organisasjonsnummer: 935632609.
Kjøper: Den person som foretar bestilling/kjøp gjennom vår nettside.
 

3. Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift der dette er aktuelt. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før betaling og inkluderer alle avgifter, gebyrer og eventuelle tilleggskostnader.
 

4. Bestilling og betaling

Kunden betaler for tjenesten eller det digitale produktet i forbindelse med bestillingen, med mindre annet er særskilt avtalt.

Vi tilbyr følgende betalingsmetoder:

  • Vipps

  • Kortbetaling (Visa, Mastercard m.fl.)

  • Faktura, kun etter avtale (f.eks. for bedriftskunder eller ved kurs). Faktura må betales senest innen kursstart.

For kurs gjelder i tillegg:

  • Depositum på kr 500,- ved booking, som ikke refunderes ved kansellering (se punkt 8.1).

Ved betaling med kreditt- eller debetkort kan beløpet reserveres ved bestilling. Kortet belastes samme dag som bestillingen er bekreftet.

Kunder under 18 år kan ikke benytte faktura som betalingsmetode.

Bestillingen er bindende når betaling er registrert, med mindre annet fremgår av våre kansellerings vilkår i punkt 8.

​

5. Leveranse

  • 1:1 samtaler og kurs: Leveres på angitt tidspunkt, enten fysisk eller digitalt (f.eks. via Zoom).

  • Digitale meditasjoner: Leveres umiddelbart etter kjøp som nedlastbar fil eller streaming, til e-post eller kundekonto.
     

6. Kundens ansvar

Kunden er ansvarlig for å oppgi korrekt kontaktinformasjon, følge opp tidspunkt for kurs/samtaler og sikre tilgang til utstyr og internettforbindelse ved digital deltakelse. Manglende oppmøte eller tekniske problemer på kundens side gir ikke rett til refusjon.

​

7. Risiko og leveranse

  • Digitale produkter: Risikoen overføres til kjøper når produktet er gjort tilgjengelig (eks. via lenke eller brukerkonto). Kjøper har ansvar for å lagre og oppbevare filene.

  • Kurs og 1:1 samtaler: Tjenesten anses som levert når oppgitt tidspunkt er nådd, uavhengig av om kunden deltar aktivt. Se punkt 8 for kansellerings-betingelser.
     

8. Angrerett og kansellering

8.1 Kurs med fastsatt tidspunkt

Kurs med forhåndsbestemt dato og klokkeslett er unntatt angrerett, jf. angrerettloven § 22 bokstav m.
Depositum på kr 500,- betales ved booking og refunderes ikke ved kansellering.
Full betaling må være mottatt innen kursstart.
Kunden kan frivillig kansellere med full refusjon av resterende beløp (minus depositum) hvis kanselleringen skjer senest 5 dager før kursstart. Etter dette gis ingen refusjon.

8.2 1:1 samtaler

Samtaler med fast avtaletidspunkt er unntatt angrerett.
Kunden kan kostnadsfritt kansellere eller ombooke frem til 24 timer før avtalt tid. Ved senere avbestilling eller manglende oppmøte, belastes fullt beløp.

8.3 Digitale meditasjoner, webinarer

Kjøp av digitalt innhold som ikke leveres på fysisk medium er unntatt angrerett når:

  • Kunden har samtykket til umiddelbar levering, og

  • Kunden er informert om at angreretten da bortfaller, jf. angrerettloven § 22 bokstav n.

Før kjøpet fullføres må kunden derfor samtykke til umiddelbar tilgang og bekrefte at angreretten frafalles.

​

9. Forsinkelse og manglende levering – kundens rettigheter

Dersom tjenesten, kurset eller det digitale produktet ikke leveres som avtalt, og dette skyldes forhold på selgers side, skal kunden melde fra til selger uten ugrunnet opphold og senest innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde vært oppdaget. Reklamasjon skal skje skriftlig. Selger vil etter beste evne rette opp feilen, tilby ny levering eller annen rimelig kompensasjon.

Dersom selger ikke leverer tjenesten innen avtalt tid, kan kunden kreve oppfyllelse innen en rimelig tilleggsfrist. Hvis dette ikke skjer, kan kunden heve avtalen dersom forsinkelsen er vesentlig.

​

10. Mangler ved tjenesten eller digitalt produkt

Hvis det foreligger mangel ved tjenesten, kurset eller det digitale produktet som ikke skyldes kunden, kan kunden kreve at mangelen blir rettet. Kunden må melde mangelen skriftlig innen rimelig tid etter oppdagelsen. Dersom mangelen ikke rettes innen rimelig tid, kan kunden kreve prisavslag eller heve avtalen dersom mangelen er vesentlig.

​

11. Selgerens rettigheter ved kundens mislighold

Dersom kunden ikke betaler for tjenesten eller produktet innen avtalt tid, kan selger kreve betaling, heve avtalen og kreve erstatning i henhold til gjeldende lover. Ved forsinket betaling kan renter og gebyrer kreves i samsvar med forsinkelsesrenteloven og inkassoloven.

​

12. Personopplysninger

Selger er behandlingsansvarlig for personopplysninger som samles inn i forbindelse med kjøpet. Personopplysninger behandles i samsvar med personopplysningsloven og GDPR, og brukes kun til å oppfylle avtalen med kunden. Personopplysninger vil ikke bli delt med tredjeparter uten samtykke, med mindre det er nødvendig for å oppfylle avtalen eller pålagt ved lov. Se Personvernerklæring!

​

13. Konfliktløsning

Eventuelle klager skal først rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal søke å løse tvister i minnelighet.

Dersom enighet ikke oppnås, kan kunden kontakte Forbrukertilsynet på telefon 23 400 600 eller via www.forbrukertilsynet.no for mekling.

Kunder bosatt i andre EU-land kan også benytte Europa-Kommisjonens klageportal: http://ec.europa.eu/odr.

​

14. Immaterielle rettigheter

Kursmateriell og digitale filer er beskyttet av opphavsrett og det er ikke tillatt å kopiere, distribuere eller videre-distribuere innholdet uten skriftlig samtykke fra selger.

bottom of page